"Juf wat is dat...?" - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Swenne - WaarBenJij.nu "Juf wat is dat...?" - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Swenne - WaarBenJij.nu

"Juf wat is dat...?"

Door: Sharon Swenne

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Oktober 2016 | Curaçao, Willemstad

Na een bijna 2 weken durende vakantie, is vandaag mijn stage weer begonnen! Het eerste wat de kinderen deden toen ze binnenkwamen, was mij een knuffel geven; juf ik heb je gemist! Lief....

Tijdens de pauze kreeg ik vandaag voor de 2e keer de vraag: "juf wat is dat? Ben je ziek?" Er zaten meerdere kinderen om mij heen aan de picknicktafel. Wat ze bedoelden waren mijn moedervlekken.. Hier moest ik om lachen! De donkere kindjes hier hebben dat natuurlijk niet..
"Nee jongens en meisjes, ik ben niet ziek, die vlekjes die horen bij mij. Die heb ik gekregen toen ik geboren werd." Waarop een Nederlands jongetje zijn arm op tafel legde en zei: "kijk! Die heb ik ook juf!"

In mijn vakantie heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik ben vaak naar het strand geweest. (Ik wordt steeds bruiner!!